27. februar 2009

Ny favorittserie

Jeg skrev her i en annen post at en av mine favorittserier, Prison Break, slutter etter denne sesongen. Dessverre, men slik er nå verden. Min søster anbefalte meg da å ta en titt på Entourage. Jeg var litt skeptisk, men lot meg overtale til å ta en titt på serien i det jeg fikk overlevert en haug med DVD'er. Sesongene en til og med fire fikk jeg i hus, og konemor og meg selv benket oss ned foran TV'en. Og hvilken serie! Vi ble hektet allerede etter piloten og har klart å absorbere elleve-tolv episoder allerede etter noen dager.

Kort fortalt handler serien om en fyr fra New York, Vince, som blir filmstjerne i Hollywood. Med seg på lasset dit har han tre kompiser som sitt "entourage", som da følger ham over alt hvor han ferdes. Serien handler altså om det til dels overfladiske livet til disse gutta og alt som skjer med dem og deres nærmeste støttespillere. Det er så utrolig mange morsomme øyeblikk, situasjon og ikke minst kommentarer som slenges i hver episode. Agenten Ari er helt rå og har så mange kommentarer at jeg blir helt satt ut. En annen ting som gjør serien ganske morsom er alle de kjendisene som spiller seg selv. "Vår" helt møter altså en hel masse kjendiser og gir serien litt mer kredabilitet enn uten.
Så har du muligheten, anbefaler jeg virkelig denne serien. Hver episode er på snaue halvtimen, så man har ingen unnskyldning for ikke å rekke en episode eller to hver dag...

Du kan jo følge med i Wilhelms Widunderlige Werden for mer info.

Ingen kommentarer: