
Men det som er litt spennende her er hvordan man tilpasser produkter og tjenester slik at de passer den enkeltes hverdag. I Bangladesh har de altså funnet ut en måte å spare penger på ved å bruke tapte anrop som meldingsbase. En annen årsak kan være at mange er analfabeter og da ikke kan lese SMS'er, mens hva x antall tapte anrop betyr har de greie på.
Hvilke andre produkter blir brukt til noe annet enn de er laget for? Vel, det er helt sikkert veldig mange! Hvem har vel ikke brukt en helt vanlig bordkniv som skrutrekker? Det var jo ikke det produktet var laget for, men man kan altså bruke ting til noe annet enn de er tiltenkt. Det er også slik nye produkter og tjenester kommer til verden ved at man bruker noe på en annen måte enn opprinnelig tiltenkt.
Jeg er sikker på at vi kommer til å se masse nytt også i Wilhelms Widunderlige Werden i tiden fremover.
3 kommentarer:
Og etter forbrukerinnovasjon kommer produktinnovasjon: Hm, kjerringa bruker barberhøvelen min på leggene, tenker Mr. Gillette. Hm, kanskje vi skal lage en lekker sak i rosa og tjene penger?
Film: Salmer fra Kjøkkenet.
3 ring på telefonen=naboen kommer over for en kopp kaffe -
http://www.youtube.com/watch?v=VxXT1A4zqcU
Dag Tore
Den hadde jeg glemt. Veldig bra. Kanskje de i Bangladesh har sett den?!?! ;oP
Legg inn en kommentar