17. januar 2009

Billig mobilsurfing med Telenor?

Fredag lanserte Telenor en betydelig prisreduksjon på Internettsurfing via mobilen. Prisregimet i dag er slik at dersom man ikke har noen spesiell avtale på datatrafikk koster det opptil 75,- pr dag for å surfe på Internett. Nå kommer altså Telenor med er skikkelig kostnadskutt for abonnenten, nemlig en makspris på 10,- pr. dag! Det er godt Norges største mobiloperatør kutter prisen slik at flere kan benytte Internett fra mobilen.

Selv syntes jeg at mitt "Fri bruk" da ble noe dyrere, så det kunne vel ikke stemme at det bare skulle koste 300,- i måneden inkludert moms når jeg i dag betaler 299,- + moms. Men når man går meldingen nærmere i sømmene er det en del begrensninger:

  • Gjelder kun for private abonnement
  • Det gjelder kun surfing via mobilen (hvordan Telenor skal finne ut om det er mobil eller PC jeg bruker er for meg en gåte...)
  • Dersom man laster ned over 200 Mb i måneden blir hastigheten kuttet til 100 kilobit/s

Så da er det ikke allikevel for oss bedriftsbrukere. Men det må også gjenspeiles i de forskjellige bedriftsavtalene på mobilt bredbånd også. Jeg skal ta opp dette i neste møte med Telenor og se hva de sier.

I alle fall er det deilig å kunne surfe i Wilhelms Widunderlige Werden fra mobilen.

Ingen kommentarer: