16. januar 2009

Ny oppdatering til Nokia E71!

Nokia har sluppet en ny oppgradering av firmware til E71 (og da sikkert også E66 siden de har lik innmat). I hovedtrekk er det gjort følgende oppdateringer:
  • Ny Internett Radio applikasjon
  • "My Nokia" applikasjon
  • Forbedret strømforbruk ved 3G
  • WLAN-stabilitet er bedret
  • Bedret ytelse for meldinger
  • Mail for Exchange oppgradert fra versjon 2.5.5 til 2.7.22
  • Forbedret kameraet, spesielt i dårlig lys
(Les ellers om alle oppdateringene på NokiaAddict.com)

Det blir spennende å se om denne Internett Radio-applikasjonen vil fungere bra på 3G. Jeg har fri bruk på datatrafikk i mitt abonnement, og hvis dette gjør at jeg kan høre på mine radiostasjoner uavhengig av FM-dekning,blir jeg veldig glad. Mindre strømforbruk ved 3G er heller ikke å forakte da. Jeg kan ikke ha på kontinuerlig oppdatering av mail for da går jeg tom for batteri i løpet av dagen hvis jeg har et par lange telefonsamtaler i tillegg. Men en ting som er litt merkelig: Hvordan skal jeg kunne får tilgang til Mail for Exchange 2.7.22 når jeg legger tilbake backupen min? Den er 2.7.00, og versjon 2.7.22 eksisterer ikke for nedlasting? Den kommer vel snart...

Flott at Nokia kommer med stadige oppdateringer og forbedringer. Men at ikke Nokia legger det ut på sin egen side der de sier nyheter om oppdateringer skal presenteres, er merkelig. De må skjerpe seg. Men alt kan jo ikke være oppdatert til enhver tid i Wilhelms Widunderlige Werden.

Ingen kommentarer: