7. januar 2009

Januar - tid for nye gadgets!

Januar bringer alltid med seg flere morsomme nye ting. Det startet i år med Macworld i San Fransisco og forventningene var skyhøye. Hva ville Steve Jobs og Apple presentere denne gangen? iPhone Nano? Ny iMac eller Mac mini? For det første skuffet Jobs fansen (eller skal vi si fanatikerne som jeg ofte opplever "Mac'ere" som...) fordi han ikke ville komme og holde hovedtalen og presentere Apples nyheter. Dernest de få nyhetene som faktisk kom. Det vil si: at iTunes vil fjerne DRM på sangene de selger er jo kjempebra, men ikke spesielt overraskende. Amazon har tilbudt DRM-fri musikk en stund nå og det var bare et spørsmål om tid før Apple måtte tilby det. Nei, fansen ville ha hardware, og det de fikk var "kun" en ny 17" Macbook Pro med lang batterilevetid. Oppgradering av iWork-suiten ble også presentert. Ellers var det langt mellom godbitene. Litt for få gadgets etter min smak...

Så da er neste store event: CES - Consumer Electronics Show - i Las Vegas. Og der skulle jeg gjerne ha vært! Alle de store leverandørene av dippedutter har store pressekonferanser i forkant av messen og det er alltid spennende å se hva som kommer. Selvfølgelig vil det bli presentert en haug av nye TV'er i alle formater og teknologier og jeg jer sikker på at vi kommer til å se nye rekorder på størrelse i begge ender og tykkelse. Hvor stor blir den største TV'en? Og hvor langt har OLED-teknologien kommet? Og hvordan vil BlueRay utvikle seg? Og Ultra-HD (7680 × 4320), hvorfor kan jeg ikke få det NÅ???

Men det som er mest spennende er de nye og innovative dingsene, gjerne fra små og ukjente leverandører. Jeg følger stadig med på Engadget som er veldig raske til å presentere nyhetene som virkelig betyr noe. Hva blir det neste jeg bare ha?

Det er deilig å drømme seg bort i Wilhelms Widunderlige Werden...

Ingen kommentarer: