22. januar 2009

Er det noen der ute?

Digi skriver i dag om at de gjerne vil linke til norske IT-blogger og spør om det er noen der ute som blogger om IT. Og det er klart det er! Det er nok mange som meg som til daglig jobber med IT eller er over middels interessert i faget og skriver noen ord om det. Nå skriver vi vel ikke alltid om IT, men jeg forsøker i alle fall å ha en vinkling til faget og flittig berike tekstene med nyttige linker. Ikke alle har heller den store tilhengerskaren, men enkelte kolleger, venner og familie er nok som oftest de som jevnlig er innom bloggene. Av en eller annen grunn er dumme blondiner som blogger om hva de har spist, hvordan det går med bissevovven, hvilke klær de skal ha på seg i morgen og det hele fulgt opp av en haug med dårlige mobilbilder av alt og ingenting, de mest populære. Forstå det den som kan.

Selv har jeg bare blogget siden nyttår, men jeg har da klart å skrive ett innlegg hver dag, akkurat som jeg lovet meg selv i mine nyttårsforsetter. Jeg har heller ingen forventninger om en stor tilhengerskare og skriver egentlig bare for å få ut noen tanker ned på "papiret". Men jeg håper at de som har meninger om innleggene mine vil legge igjen en kommentar i ny og det. Det settes alltid pris på at noen gir lyd fra seg!

DinSide Data har også bedt folk linke til deres artikler for å berike dem med innhold fra andre blogger via Twingly. Dette er en tjeneste som fanger opp linker til en bestemt artikkel fra bloggere og man kan så linke tilbake til disse. Altså en ren kryssreferanse. (Les mer om Twingly her.) Det gjenstår å se om det vil bli en berikelse eller om de bare blir spammet ned med uinteressante blogger som eneste mål er å generere trafikk til andre obskure tjenester.

Men hva som enn skjer, kan du følge med på Wilhelms Widunderlige Werden for oppdateringer.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei!

Selvsagt vet vi at det er mange norske IT-bloggere der ute. Jeg har forsøkt å følge med etter beste evne, men det er ikke alltid like lett å finne de som er relevante.

Jeg viste for eksempel ikke om din blogg før jeg fant den via din lenke til oss. :-)

Mvh
Anders Brenna
Redaksjonssjef
digi.no

Øydis sa...

Det er mange interessante blogger, både om IT og annet! Noen nøkkelord for å lykkes er jo, som du har gjort hittil, å oppdatere jevnlig. Ingen ting er verre enn blogger som oppdateres 4 ganger en dag og så er det stille den neste måneden.

Lykke til videre med bloggen (og ikke dø hvis det er en dag du ikke får blogget ;o)